Jag har aldrig varit så rädd i mitt liv!

Jag var ute på Davids land, ett jätte guligt hus byggt på 1700-talet. Nästan så pytte att alla sov i samma rum = mysfaktor. Det var på kvällen det hände, det läskigaste jag har varit med om! Jag har aldrig varit så rädd i mitt liv! Klockan var ungefär runt tre tiden (fick jag höra senare) och kylan låg och tryckte på huset utanför. Rummet var kolsvart och alla sov...

Jag vaknar lite halft dåsig och får för mig att jag ser en man i rummet, jag tittar igen en stund senare och han står kvar. Jag bestämmer mig för att vänta lite till innan jag tittar igen och då står han där och tittar på mig. Jag vänder mig om mot David som ligger brevid mig. Jag ligger där och fantiserar över vad det är för man, först kommer jag på att det kan vara Davids pappa som går i sömnen. Men sedan börjar tankarna vandra iväg och jag föreställer mig att det är en mental person som brutit sig in i huset och som bara stod där rakt upp och ner i rummet.

Rädslan växer och växer i bröstet. Lite försiktit, så att inte den galna mannen ska märka sätter jag klorna i David. Men han vaknar inte utan bara vänder sig om och sover vidare. Nu pumpar blodet i hundra nittio runt i kroppen och jag börjar svettas av rädsla. Jag vågade inte vända mig om och se i fall mannen var kvar, för tänk om han var det! Det känns som jag ligger där en timme i sängen och försöker sova, gömma mig under täcket, övertala mig själv om att jag bara inbillat mig alltihop och då vaknar David.

Det bertyder att han får trösta mig och vi kommer fram till att det inte stått någon man i rummet utan att det bara varit ett skynke. Jag måste efter detta ligga och hyperventilera i typ en halvtimme innan jag kan andas normalt igen. Allt är bra och vi somnar om igen.

Så gick det till när jag blev vettskrämd ute på landet...                                        

Kommentarer
Postat av: Fridaaa

kind off det roligaste jag hört på länge :)

<3

2008-09-17 @ 23:42:53
URL: http://farmorfritz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0